Šī gada pirmajos četros mēnešos pieprasījums pēc elektroauto no juridiskām personām audzis par 56 %, ja salīdzina ar šo pašu laika periodu gadu iepriekš, kamēr līzingā iegādāto jauno elektrisko mašīnu skaits ir kļuvis divas reizes lielāks.
Šī gada pirmajos četros mēnešos uzņēmumu vidū pārliecinoši iecienītākā jauno elektroauto marka bijusi «Nissan», bet populārāko zīmolu četriniekā ir arī «Hyundai», «Škoda» un «Volkswagen». Auto modeļu kategorijā pirktākais spēkrats ir «Nissan Leaf», aiz kā seko «Škoda Enyaq» un «VW ID.3».
Iegādājoties elektroauto līzingā, juridiskas personas visbiežāk izvēlējušās «Škoda» markas auto, pēc kā seko «Volvo» un «Fiat» elektriskās mašīnas.
“Ņemot vērā, ka elektroauto lielākoties iegādājas juridiskas personas un tieši dažādu uzņēmumu autoparki nodrošina lielāko nobraukumu, atbalsta programma juridiskām personām dotu būtisku pienesumu elektroauto tirgus stimulēšanā un CO2 izmešu samazināšanā,” norāda Pēteris Plaudis, «Citadele Leasing» vadītājs Latvijā.
“Neskatoties uz Latvijā patreiz valdošo elektroauto popularitātes bumu, no Rietumeiropas joprojām šajā nišā atpaliekam par 5 – 7 gadiem. Mērķtiecīgs atbalsts juridiskām personām būtu loģisks, jo tieši uzņēmumi operē ar lielākajiem autoparkiem ar visplašāko pieejamību, piemēram, nodrošinot auto koplietošanas platformas, taksometru, kurjeru un citus pakalpojumus.”
Vidējais atbalsts elektroauto iegādē Eiropas Savienības valstīs ir aptuveni 6000 eiro, savukārt hibrīdauto gadījumā juridiskas personas var pretendēt uz līdzmaksājumu aptuveni 3600 eiro apmērā. Tāpat elektroauto iegādes gadījumā lielākajā daļā Eiropas paredzēta 100 % PVN atmaksa, ko iespējams atgūt kā priekšnodokli.
Elektroauto popularitāte joprojām strauji aug arī privātpersonu vidū – pirmajos četros mēnešos iegādātas divreiz vairāk mašīnu nekā šajā laika periodā pērn, turklāt apjoma ziņā līdz 2022. gada aprīlim reģistrēti gandrīz tikpat daudz privātpersonu pirkumi kā visā 2020. gadā kopā.