Vakar LVRTC infrastruktūrā notika tehnoloģiska avārija, kuras rezultātā nebija pieejama vai bija ierobežota LVRTC datu centra darbība. Tas ietekmēja arī šajā datu centrā izvietoto resursu un pakalpojumu pieejamību. Avārija nav saistīta ar kiberuzbrukumu, uzsver centrs.
Tehnoloģiskās avārijas ietekmi juta visu trīs mobilo sakaru pakalpojumu sniedzēju klienti, kā arī vairāku interneta sakaru pakalpojumu sniedzēju klienti, kuri saskārās ar īslaicīgiem interneta un interneta vietņu darbības traucējumiem.
Tāpat avārija ietekmēja uzticamības pakalpojumus.
Avārija tika novērsta nepilnu divdesmit minūšu laikā un pēc tās novēršanas ir uzsākta visu pakalpojumu secīga atjaunošana, informēja Sprugaine. Daļai e-paraksta klientu aizvien pakalpojums ir nepieejams vai ierobežots.
Sprugaine skaidroja, ka tehnoloģiskā avārija notika darbu laikā un to izraisīja cilvēciska kļūda, kas ir identificēta. Ne LVRTC darbinieki, ne tā klientu un piegādātāju personāls avārijas laikā nav cietis un nav bijis apdraudēts, uzsver centrs.
LVRTC valdes priekšsēdētājs Ģirts Ozols norādīja, ka tiks veikta izmeklēšana, strādās izmeklēšanas komisija, kas salīdzinoši īsā laikā izdarīs secinājumus, lai šādas situācijas neatkārtotos. Tāpat LVRTC pēc notikušā vērtēs, kādēļ vienam datu pievadam saskaroties ar tehnisku ķibeli, šoreiz nav notikusi pārslēgšanās uz otro, kas attiecīgi ļautu turpināt nodrošināt pakalpojumus.