Pagājušajā gadā apdrošinātājiem pieteikti 247 CSNg, kuros mototransportlīdzekļa vadītājs bijis CSNg izraisītājs, bet 271 gadījumā – cietušais. LTAB apkopotā statistika liecina, ka kopš 2015.gada motobraucēji biežāk ir tieši CSNg cietušie, nevis izraisītāji.
“Nenoliedzami motobraucēji iepretim autovadītājiem ir mazāk aizsargāta ceļu satiksmes dalībnieku grupa, tomēr arī viņi ar savu rīcību var radīt ievērojamus zaudējumus citiem satiksmes dalībniekiem, t.sk. gājējiem un citiem mazāk aizsargātiem satiksmes dalībniekiem,” uzsver LTAB valdes loceklis Juris Stengrevics, piebilstot, ka arī gadījumos, kad motocikla vadītājs bijis CSNg izraisītājs un cietuši šī motocikla pasažieri, tie tāpat var pretendēt uz atlīdzību par nodarītajiem zaudējumiem.
Vidējā atlīdzība par motobraucēju nodarītajiem zaudējumiem CSNg rezultātā pērn bija 1038 EUR, bet par negadījumiem, kuros motobraucēji bija kā cietušie – 1320 EUR. Kopējā vidējā atlīdzība par CSNg, kuros iesaistīti mototransportlīdzekļi pērn bija 1185 EUR, kas ir lielāka nekā 2020.gadā – 1078 EUR.
Citi lasa
LTAB aicina motobraucējus neaizmirst savlaicīgi iegādāties OCTA, lai pasargātu sevi un citus satiksmes dalībniekus no nevajadzīgām likstām un tēriņiem, kas var rasties CSNg rezultātā.
“Lai arī pērn Latvijā reģistrēti mototransporta līdzekļi nav bijuši iesaistīti negadījumos ar lielām atlīdzībām, jānorāda, ka pēdējo piecu gadu laikā šādi smagi CSNg nav bijis retums.
Tā lielākā atlīdzība par CSNg, kurā bijis iesaistīts mototransporta līdzeklis, izmaksāta par 2018.gadā notikušu negadījumu un sastāda 163,8 tk. EUR,” norāda J.Stengrevics.