Viņa arī atzīmēja, ka tirgū sāk trūkt lietotu automašīnu.
«Parasti ir tā, ka, klientam izvēloties jaunu automašīnu, viņš otrreizējā tirgū nodod savu iepriekšējo auto. Tā kā pašlaik ir problēmas ar jaunu auto iegādi, tad tirgū daudz mazāk nonāk arī lietotu mašīnu. Šī tendence ir parādījusies ar zināmu laika nobīdi, bet jau no pagājušā gada rudens Eiropā diezgan izteikti sāk trūkt lietotu automašīnu,» teica Gerkena.
Viņa arī norādīja, ka pieprasījuma palielinājums un piedāvājuma samazinājums ir izraisījis lietoto automašīnu cenu celšanos, un tās pašlaik vidēji ir par 15–20% augstākas, salīdzinot ar 2020.gadu.
Uz jautājumu, vai lietoto automašīnu cenas varētu turpināt augt, Gerkena atbildēja, ka to ir grūti pateikt, bet, viņasprāt, ir jārēķinās, ka tās varētu turpināt augt.
Tāpat Gerkena norādīja, ka tas ir zināms psiholoģisks šoks, ko arī profesionāļi izjūt automašīnu izsolēs, kad lietotus auto ir jāiegādājas par cenu, kādu kādreiz maksāja par jaunu automašīnu.
«Arī jaunu automašīnu cenas ir cēlušās, jo ir inflācija, ražotāji ceļ cenas un samazina dažādus atbalsta mehānismus. Tas viss ietekmē arī lietotu automašīnu cenas, un ar to diemžēl ir jārēķinās,» stāstīja Gerkena.
Jautāta, vai inflācijas dēļ ir jūtams, ka cilvēki atsakās no iecerētās auto iegādes, viņa atbildēja, ka šobrīd tas tik ļoti vēl nav jūtams.
«Klienti, kuri ir gatavi iegādāties jaunu vai mazlietotu auto, šos aspektus jau ir apsvēruši un tātad ir aplēsuši, ka auto var atļauties. Tāpat klienti saprot, ka jaunas automašīnas lētākas nepaliks un, ja ir vēlme iegādāties auto, tas ir jādara šodien, jo jau tagad ir skaidrs, ka pavasarī inflācija un cenas atkal augs,» skaidroja Gerkena.
Vienlaikus viņa atzīmēja, ka ilgākā laika nogrieznī noteikti būs arī klienti, kas izlems turpināt braukt ar to pašu auto un jaunu nepirkt vai pagarinās līzinga termiņus.
Taču pašlaik tirgū auto trūkst, un tādēļ visas automašīnas tiek nopirktas, norādīja «Moller Auto Latvia» valdes locekle.