• Latvijā ieradies Mazda3 sedans ar jauno Skyactiv-X dzinēju

    Aktuāli
    Auto Latvija
    Auto Latvija
    3. jūlijs, 2019
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Foto: Publicitātes foto
    Elegantais Mazda3 sedans jau ir ieradies Mazda salonā. Turklāt iespējams jau pasūtīt versiju ar Skyactiv-X dzinēju un saņemt jau rudenī.

    Mazda3 sedans ar Skyactiv-G benzīna dzinēju Latvijā maksā, sākot no 21 590 Eiro, savukārt versija ar Skyactiv-X – sākot no 24 590 Eiro. Jāatzīmē, ka visas cenrādī norādītās Mazda3 modifikācijas, neatkarīgi no dzinēja, tiek komplektētas ar mild hybrid tipa hibrīda spēkstaciju, kurā integrēts 6 kW jaudas starteris-ģenerators.

    Skyactiv-X dzinējs atšķiras ar to, ka tajā izmantota Mazda patentētā Spark Plug Controlled Compression Ignition (SPCCI) tehnoloģija, kas ļauj kombinēt benzīna dzinējā izmantoto degmaisījuma aizdedzināšanu ar aizdedzes sveci un dīzeļdzinējā izmantoto degvielas pašaizdegšanos spiediena izraisītās augstās temperatūras ietekmē. Tas ir pirmais tāda koncepta sērijveida dzinējs pasaulē.

    Dzinējam vajadzētu nodrošināt benzīna dzinēja jaudu pie augstiem apgriezieniem un dīzeļdzinēja vilkmi zemu apgriezienu diapazonā. Divu litru darba tilpuma Skyactiv-X jauda sasniedz 180 ZS, bet griezes moments – 224 Nm. Tostarp, WLTP ciklā šis dzinējs uz 100 km patērē, sākot no 4,6 l benzīna, savukārt tā oglekļa dioksīda emisija sasniedz 96 g/km.

    Nedaudz pieticīgāki parametri raksturo citu Latvijas pircējiem piedāvājamo benzīna dzinēju – labi pazīstamo 2 litru darba tilpuma Skyactiv-G, kas ģenerē 122 ZS. Tā degvielas patēriņš uz 100 km vidēji sasniedz, sākot no 5,6 l.

    Mazda3 tiek ražota, izmantojot jauno SKYACTIV-Vehicle Architecture platformu, kuru radot, tika ņemts vērā galvenais SKYACTIV filozofijas princips – automašīnai jābūt ērtai, it kā vadītāja ķermeņa turpinājumam. Mazda inženieri atzīst, ka konstruējot šasiju un vadītāja darba vietu, īpaši daudz uzmanības tika veltīts cilvēka mugurkaula un iegurņa izpētei – mērķis ir bijis ideāls ķermeņa stāvokļa balanss, braucot dažādos apstākļos.

    Balansu palīdz sasniegt arī Mazda G-Vectoring vilkmes sadales sistēma, kas pirms pagriezieniem imitē bremzēšanu un svara pārcelšanu uz velkošajiem riteņiem.

    Papildu komfortu pasažieriem sniedz virsbūves izolācija – biezie stikli un speciāls vibrācijas absorbējošs salona paneļu pildījums, kas nodrošina  ārējo skaņu izolāciju. Toties klusumā ar dzidru noti ieskanas augstākās kvalitātes Bose audio sistēma.

    Sedana bagāžas nodalījuma tilpums – 460 litru. Noliecot aizmugurējos sēdekļus, tas palielinās līdz 1138 litriem. Pircējiem tiek piedāvāts izvēlēties no četriem dažādas komplektācijas līmeņiem – Vision, Vision Plus, Dynamic un Luxury.

     

    0 komentāri

    Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

    Pievienot komentāru

    Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

    Satura mārketings

     

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Personības

    Vairāk

    Skaistums un mode

    Vairāk

    Bērni

    Vairāk

    Māja un dārzs

    Vairāk

    Izklaide

    Vairāk

    Labākai dzīvei

    Vairāk

    Aktuāli

    Vairāk

    Abonē