“Aktivitāte līzinga tirgū turpinās arī šī gada pirmajā pusē, tomēr globālie notikumi ir pamainījuši pircēju iespējas un esošo piedāvājumu.
Redzam, ka jauno auto iztrūkums ir radījis ķēdes reakciju visā tirgū. Ir daži dīleri, kas var piegādāt automašīnu dažu nedēļu laikā no savām Eiropas noliktavām, taču lielākoties būs jāgaida līdz pat gadam un ilgāk.
Tātad mazāk lietoto auto ienāk tirgū no vietējiem pārdevējiem,” saka Pēteris Plaudis, «Citadele Leasing» vadītājs Latvijā.
Salīdzinājumā ar iepriekšējā gada pirmajiem sešiem mēnešiem šogad juridiskas personas ir meklējušas iespēju iegādāties jaunākus lietotos auto. Ja 2021. gadā uzņēmēji izvēlējās divus līdz četrus gadus vecusspēkratus, tad šogad dod priekšroku vienu līdz trīs gadus jaunām automašīnām.
Šogad populārākās līzingā iegādāto lietoto automašīnu markas privātpersonu izvēlē ir BMW, VW, «Toyota», «Volvo» un «Audi», savukārt juridisko personu – VW, «Toyota», BMW, «Peugeot», «Mercedes-Benz», «Renault». Privātpersonu izvēlē, salīdzinot ar pagājušā gada pirmo pusi, izmaiņu nav, savukārt juridisko personu topu pametis ir «Mercedes-Benz», un tā vietā nākusi «Toyota».
Izvēloties konkrētus auto modeļus, privātpersonas priekšroku devušas «Toyota RAV4», «Nissan Qashqai» un «Dacia Sandero», savukārt juridiskas personas «Toyota RAV4», «Renault Master» un «Dacia Duster».
Salīdzinot tirgus aktivitāti ar 2021. gada pirmo pusgadu, vidēji izsniegtā auto līzinga summa privātpersonām pieaugusi par 2 %, savukārt juridiskajām personām – 18 %.