• Jāsoda arī par +1km/h ātruma pārkāpšanu – izvēršas diskusija par sodu bardzību

    Auto
    Auto Latvija
    Auto Latvija
    7. jūnijs, 2022
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Foto: Pixabay
    Mikroblogošanas vietnē «Twitter» par aktuālu tematu kļuva atļautā braukšanas ātruma pārsniegšana un tas, cik liela tolerance pret pārkāpējiem būtu pieļaujama.

    Diskusijas aizsācējs norāda, ka nav pieņemama esošā prakse, autovadītājiem pārkāpjot atļauto braukšanas ātrumu pat par 10 km/h. Tiek norādīts, ka sodiem būtu jāsākās no +1 km/h virs atļautā ātruma.

     

    Šādam uzskatam nepiekrīt Auto asociācijas prezidents Andris Kulbergs, kurš norāda, ka pareizāk būtu veikt visaptverošu audzinošu nevis sodošu pasākuma plānu no aktīvas ceļu policijas kampaņas.

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    Tāpat tiek norādīts, ka braukšana zem atļautā braukšanas ātruma ir ne mazāk bīstama.

     

     

     

    Viedokļi par nepieciešamību veikt likuma grozījumus atšķiras.

     

     

    Šī nav pirmā reize, kad izskan runas par šāda veida pārkāpēju sodīšanu.

    Pirms diviem gadiem raidījumā Rullē ar Horenu viesojās satiksmes drošības eksperts un TV raidījuma Zebra vadītājs Pauls Timrots, kurš atklāja, ka politiķi tieši šādam ierosinājumam esot pievērsušies.

    “Satiksmes drošības padomes sēdē politiķi izteica domu, ka ļoti svarīgi ir katri 10 km/h stundā. Esot šausmīgi bīstami, ja 50 km/h vietā pārvietojies ar 60 km/h. Tas varot izraisīt avārijas, tāpēc esot jābrauc vēl lēnāk. Politiķi izdomājuši, ka fotoradarus, kuri šobrīd fiksē pārkāpumu, piemēram, no +10 km/h virs atļautā ātruma, vajadzētu iestatīt tā, lai fiksētu jebkuru braucēju, kas brauc virs 50 km/h," tolaik stāsta Timrots.

    Ņemot vērā bojā gājušo skaitu uz Latvijas ceļiem, eksperti arī pērn aicinājuši palielināt sodus par atļautā ātruma pārkāpšanu.

    Saskaņā ar CSDD ceļu satiksmes negadījumu statistiku katru gadu uz Latvijas ceļiem ievainojumus gūst vairāk nekā 4000 cilvēku un tiek zaudēts vairāk nekā 130 dzīvību. Vienlaikus Latvija kopā ar Eiropas Komisiju ir izvirzījusi mērķi līdz 2030. gadam par 50% samazināt ceļu satiksmes negadījumos bojā gājušo skaitu, par 50% samazināt ceļu satiksmes negadījumos gūto nopietno traumu skaitu un sasniegt 0 bojāgājušo.

    Satura mārketings

     

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Personības

    Vairāk

    Skaistums un mode

    Vairāk

    Bērni

    Vairāk

    Māja un dārzs

    Vairāk

    Izklaide

    Vairāk

    Labākai dzīvei

    Vairāk

    Aktuāli

    Vairāk

    Abonē