«Gjensidige Latvija» pieejamie dati liecina, ka šobrīd aptuveni katrs septītais klients, kas iegādājies OCTA apdrošināšanu, ir iegādājies arī KASKO polisi. Turklāt apdrošināšanas kompānijas eksperti norāda, ka kopumā pēdējo trīs gadu laikā pieprasījums pēc KASKO apdrošināšanas ir ar pieaugošu tendenci.
“Arvien vairāk klientu uzskata, ka ir svarīgi pasargāt savu transportlīdzekli no dažādu risku iestāšanās. Protams, zināmu ietekmi uz KASKO apdrošināšanas pieprasījumu pēdējo trīs gadu laikā atstāja arī pandēmija un tās radītās sociālekonomiskās sekas, kas ir strauji pieaugošā inflācija, mazāka transportlīdzekļu kustība, attālināta darba iespējas u.c..
Šajos brīžos, īslaicīgi, KASKO apdrošināšanas produkta pieprasījumam novērojama samazinoša tendence, tomēr kopumā priecē, ka arvien vairāk autovadītāji rūpējas par sava transportlīdzekļa drošību, “ informē «Gjensidige Latvija» transporta produktu vadītāja Kristīne Mihailova.
Citi lasa
Viņa arī piebilst, ka lai gan 2022. gadā vērojams ievērojams kritums reģistrēto vieglo pasažieru auto un komercauto segmentos, sankciju ieviešana nav atstājusi manāmu ietekmi uz KASKO pieprasījumu skaitu.
Proti, pēc Auto Asociācijas norādītajiem datiem, šā gada pirmajā kvartālā vieglo pasažieru auto reģistrāciju skaita kritums Eiropas Savienībā ir 12,3%, savukārt komercauto –18,1%, tomēr KASKO pieprasījums nav mazinājies.
Kopumā arī Latvijas KASKO tirgus 2022. gadā piedzīvo izaugsmi. Tā kā sankciju ietekmē šobrīd ir ierobežotas iespējas nodrošināt apdrošināšanas segumu atsevišķās NVS (Neatkarīgo Valstu Sadraudzība) valstu teritorijās, klienti, kuri iepriekš KASKO polisē izvēlējās tieši NVS valstu teritoriju segumu, izprotot šā brīža situāciju, polises izvēlas slēgt ar Baltijas vai Eiropas teritorijas segumu.
Gjensidige Latvija statistika liecina, ka ir mainījušies arī klientu KASKO produkta pirkšanas paradumi. Ņemot vērā pieaugošās izmaksas autotransporta nozarē, tajā skaitā KASKO apdrošināšanas izmaksas, šobrīd klienti daudz rūpīgāk izvērtē polisē izvēlēto apdrošināšanas segumu, tādējādi mazinot apdrošināšanas polises prēmiju.
Apdrošinātāja dati rāda, ka 70% klientu, iegādājoties KASKO polisi, izvēlas pašrisku pirmajam bojājuma gadījumam. Tāpat klienti izvēlas arī šaurāku apdrošināto risku segumu un remontu apdrošinātāja, ne brīvas izvēles autoservisos.
Lai gan KASKO klienta profilu ietekmē vairāki faktori, šobrīd savu spēkratu papildu apdrošināt izvēlas tieši klienti vecuma grupā 25–45, kas atrodas Rīgā, Pierīgā vai 70km attālumā no galvaspilsētas. Turklāt šogad visbiežāk KASKO polise tiek iegādāta Volkswagen, Toyota un BMW markas auto.
KASKO jeb brīvprātīgā sauszemes transportlīdzekļu apdrošināšana sedz personai radušos zaudējumus transportlīdzekļa bojājuma, laupīšanas vai zādzības gadījumā. No OCTA (transportlīdzekļa īpašnieka civiltiesiskās atbildības obligātā apdrošināšana) KASKO apdrošināšana atšķiras ar apdrošināšanas objektu.
Kamēr OCTA gadījumā netiek apdrošināts pats transporta līdzeklis, bet gan autovadītāja atbildība, ja tiek izraisīts ceļu satiksmes negadījums, tad KASKO apdrošināšana sedz zaudējumus paša transportlīdzekļa bojājumu gadījumā, neatkarīgi no tā, kurš ir vainojams negadījuma izraisīšanā.