Visbiežāk iedzīvotāji taupības nolūkos ir gatavi atteikties no savām automašīnām iepriekš paredzētu estētisku uzlabojumu veikšanas – šādu tendenci apliecina 15 % aptaujāto autovadītāju.
Aptuveni katrs desmitais jeb 11 % norāda, ka cenu kāpuma dēļ mazos auto bojājumos mēģinās labot paši, un šo kā risinājumu visbiežāk izceļ vīrieši vecumā no 40 līdz 49 gadu vecumam. Aptaujas dati liecina, ka par sava auto labošanu biežāk prāto cilvēki, kas ir nodarbināti kā kvalificēti strādnieki vai gados jauni cilvēki, kuri studē.
Izmaksu samazināšanas nolūkā 8 % šoferu gaidāmajā ziemā plāno atteikties no jauna ziemas riepu komplekta, tā vietā izmantojot veco. Tikmēr vēl 7 % pauž, ka nāksies atteikties no kasko apdrošināšanas polises iegādes.
Servisa pakalpojumus retāk izmantos un no regulārākām apkopēm atteikties grasās vēl 7 % autovadītāju, savukārt 6 % gaidāmajā rudens/ziemas sezonā savam auto neveiks pretrūsas apstrādi, liecina aptauja.
Vienlaikus pietiekami liela sabiedrības daļa – aptuveni katrs trešais jeb 32 % – pārstāv viedokli, ka par auto jārūpējas laicīgi, lai lielākas izmaksas nebūtu jāiegulda pēc tam; šādu atbildi visbiežāk snieguši iedzīvotāji vecumā no 40 līdz 49 gadiem. Vēl 14 % pauž, ka viņu konkrētajā situācijā nav tādu auto izmaksu, kuras patlaban varot atlikt.
«Uzturēt auto labā kārtībā nav ekstra, bet gan drošības jautājums, tāpēc aptaujas dati iezīmē satraucošu ainu – ekonomiskās situācijas dēļ remontdarbu servisus retāk varētu apmeklēt teju 20 % auto īpašnieku, un pietiekami liela daļa domā arī par atteikšanos no kasko polises.»
«Tiem, kuri šobrīd domā par auto iegādi, jāņem vērā, ka auto regulārā apkope jāparedz reizi gadā, un nevar aizmirst par reizēm, kurās automašīna jāved uz servisu, jo to pieprasa situācija vai paredz citi nosacījumi. Tas nozīmē, ka auto uzturēšanas izmaksas būtu jārēķina gada griezumā, lai objektīvi novērtētu, cik izmaksās droša un kvalitatīva mašīnas uzturēšana mēnesī,» teic Pēteris Plaudis, «Citadele Leasing» vadītājs Latvijā.