Pagājušajā gadā auto ražotāji nespēja apmierināt pieprasījumu, jo vairs no ražotājiem nesaņēma mikročipus. Lielākie uzņēmumi sāka tos ražot paši. Brīdī, kad rūpnīcu tempi atjaunojās, Krievijas iebrukums Ukrainā pārrāva tā dēvēto auto vadojumu piegādes. Ukrainā ir 17 rūpnīcas, kurās ražo komplektējošās detaļas Eiropas auto rūpnīcām. Piegāde tikai tagad lēnām sāk atsākties.
«Visa informācija, īpaši mūsdienu mašīnām, tiek novadīta no bloka uz bloku caur vadiem. Un, ja nav vadu, tad nav iespējams saražot mašīnu. Es teiktu, tas ir būtiskākais no elementiem,» norāda SIA “Green Motors” izpilddirektors Andris Sivickis.
Tas nozīmē cenu kāpumu. Jauniem auto tas šogad bijis no 10 līdz 12%, bet lietotu auto populārākajiem modeļiem cenas kāpušas pat par 30%, lēš «Latvijas Auto» asociācijā.
«Tāda situācija vēl īsti nav bijusi. Tā tirgus refleksija ir tāda. Kam ir mašīnas, kam pieejama produkcija, tas ir arī uzvarētājs. Ukrainas situācija ir praktiski izsūkusi kā ar putekļusūcēju lētās pieejamās automašīnas. Aptuveni 100 000 mašīnas ir piegādātas no Lietuvas un Baltijas Ukrainas tirgum vienā mēnesī. Un pieprasījums ir milzīgs,» stāsta “Auto asociācijas” prezidents Andris Kulbergs.