• 50 tūkstoši eiro: vai ar to pietiek, lai iegādātos labu elektroauto?

    Auto
    Auto Latvija
    Auto Latvija
    7. jūnijs, 2022
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Foto: Publicitātes foto
    Ja aplūkojam automašīnas, kuru cena sākas no 50 tūkstošiem eiro, redzam, ka šāds budžets ļauj tikt pie spēkrata ar iekšdedzes dzinēju pat no premium klases ražotājiem. Savukārt elektroauto gadījumā tik augstu plauktu sasniegt neizdosies. Vai tas nozīmē, ka nāksies samierināties ar pieticīgāku komforta un drošības aprīkojumu?

    Aprīkojuma līmeņu atšķirība ir minimāla

    Tie cilvēki, kas gatavi tērēt 50 tūkstošus, izvirza pirkumam noteiktas prasības. Tiek gaidīts, ka par šo summu viņi tiks pie jauna, kvalitatīva un droša auto ar bagātīgu aprīkojumu. Lūk, viens piemērs no premium segmenta. Bāzes komplektācijas «Audi Q5» ar dīzeļdzinēju Latvijā maksā aptuveni 48 tūkstošus eiro, bet tādas pašas konfigurācijas «Q5» ar benzīna motoru pieejams par 50 tūkstošiem.

    Savukārt, ja pircējs vēlas braukt ar elektroauto un ir gatavs šķirties no 50 tūkstošiem, no dīlera salona var izbraukt ar «Volkswagen ID.4» vai 2022. gada Eiropas gada auto «Kia EV6».

    Tomēr, pat ja attiecīgais zīmols nepieder pie premium segmenta, tas nenozīmē, ka iegūsiet mazāk. “Ja izvēlaties premium klases ražotāju, par šo summu būs iespējams iegādāties bāzes modeli. Lai nopirktu bagātīgāk aprīkotu auto, būs jāpiemaksā par ekstrām. Turpretī elektromašīnā, kas maksā 50 tūkstošus eiro un nav no premium segmenta, būs iestrādāts labs komforta aprīkojums.

    Arī drošības tehnoloģiju arsenāls būs pietiekami plašs: adaptīvā kruīza kontrole, joslas asistents un autonomā bremzēšanas sistēma – tas viss lielākoties būs pieejams arī ar šādu budžetu,” uzsver žurnāla Klubs auto žurnālists un Latvijas Gada auto konkursa žūrijas pārstāvis Toms Timoško.

    Elektroauto priekšrocības

    Tā kā klientu interese par elektroauto turpina pieaugt, ražotāji meklē veidus, kā maksimāli efektīvi izmantot šī piedziņas veida priekšrocības. Piemēram, tie izstrādā tieši elektromobiļiem paredzētas platformas, kas nodrošina vairāk vietas salonā un labāku vadāmību salīdzinājumā ar līdzīgiem modeļiem, kurus darbina iekšdedzes dzinējs.

    “Piemēram, astotās paaudzes «Volkswagen Golf» un «Volkswagen ID.3» virsbūves gabarīti ir ļoti līdzīgi, taču «ID.3» ir veidots uz elektriskajiem auto paredzētas platformas, tāpēc tā salonā ir krietni vairāk vietas. Tas skaidrojams ar to, ka šeit nav nepieciešams transmisijas tunelis, un elektriskās piedziņas sistēma ļauj riteņus novietot tuvāk virsbūves stūriem. Jā, tas var ietekmēt bagāžnieka ietilpību, taču to bieži vien kompensē papildu vieta salonā vai pat zem “dzinēja” pārsega,” stāsta Toms Timoško.

    Viens no šādiem piemēriem ir «Kia EV6», kas pēc gabarītiem lieliski atbilst ģimenes auto standartiem. Tā virsbūve ir 4695 mm gara, bet riteņu bāze ir pat 2900 mm, kas padara šo automašīnu par lielisku arī izbraucienam piecu cilvēku sastāvā. Līdzi ņemamās mantas var salikt 490 litru bagāžniekā vai 52 litru nodalījumā zem priekšējā pārsega. Praktiskuma ziņā elektroauto ir ne tikai līdzvērtīgi, tie dažkārt pat apsteidz mašīnas ar iekšdedzes dzinēju.

    Testējot jaunākos modeļus, Toms pamanījis vēl vienu elektroauto priekšrocību.

    “Modeļi, kas radīti, izmantojot tieši tiem veidotas platformas, ir labāk un patīkamāk vadāmi. Tas saistīts ar zemāku smaguma centru, jo akumulatori parasti ir uzstādīti virsbūves apakšā. Rezultātā šādi auto ir stabilāki, labāk reaģē uz autovadītāja komandām, tāpēc vienkārši ir patīkamāk braukt,” stāsta žurnāla Klubs auto apskatnieks.

    Kā izvēlēties labāko?

    Meklējot mašīnu, pircēji bieži pēta modeļu apskatus internetā, presē un televīzijā. Tāpat cilvēku var ietekmēt arī dažādu konkursu rezultāti. Piemēram, otrās paaudzes «Opel Mokka» tika atzīts par Latvijas Gada auto 2022, bet «Kia EV6» triumfēja konkursā Eiropas Gada auto 2022, finālā sacenšoties ar vēl pieciem elektriskajiem modeļiem. Ko tas nozīmē pircējam?

    “Viss atkarīgs no tā, vai jūs vispār interesē šāds modelis. Ja jums ir nepieciešams liels ģimenes SUV – vai jūs maz pamanīsiet, piemēram, kompaktos krosoverus? Bet, ja jūs meklējat šīs klases modeli, tad paļauties uz ekspertu vērtējumu ir pilnīgi pareizs lēmums. Vēl viens piemērs ir Eiropas Gada auto «Kia EV6». Tas, vai šī patiešām ir labākā izvēle, lielā mērā ir atkarīgs no vajadzībām. Taču, ja cilvēks meklē tieši elektroauto, tad izcīnītais tituls svaru kausus var nosvērt par labu «EV6». Svarīgi ir saprast – žūrijas pārstāvji neskatās pēc tā, cik katrs modelis būtu piemērots viņiem pašiem. Punkti tiek piešķirti par visu īpašību kopumu. Un vēl – lai arī kādus modeļus es būtu noskatījis, es noteikti pieteiktos tos arī reāli izmēģināt,” piebilst Toms Timoško.

    Tāpat viņš atgādina vēl vienu svarīgu kritēriju. “Protams, jauna elektroauto pircējiem ir zināmas prasības attiecībā uz sniedzamību ar pilnu akumulatora uzlādi. Mans kritērijs šajā gadījumā ir ļoti vienkāršs – vai reālos apstākļos ar vienu uzlādi var nobraukt 350–400 km? Diemžēl ne visi premium klases elektroauto to spēj, un tas var izrādīties nepatīkams pārsteigums,” saka Toms.

    Lai iegūtu šādu sniedzamību, nav obligāti jāizvēlas premium klases modelis. Volkswagen ID.4 ar 77 kWh akumulatoru ar vienu uzlādi spēj nobraukt aptuveni 520 km, bet «Kia EV6» ar 77,4 kWh akumulatoru – 530 km. Savukārt 72 000 eiro vērtais Audi e-tron ar 71 kWh akumulatoru veiks aptuveni 340 km (pēc WLTP).

     

     

     

    Satura mārketings

     

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Personības

    Vairāk

    Skaistums un mode

    Vairāk

    Bērni

    Vairāk

    Māja un dārzs

    Vairāk

    Izklaide

    Vairāk

    Labākai dzīvei

    Vairāk

    Aktuāli

    Vairāk

    Abonē