• Lidojam uz Antalju! Un citi labumi tiem, kas strādā Bitē

    Reklāmraksts
    2. maijs
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Viss, es mainu darbu! Mana draudzene strādā Bitē un tikko atgriezās no Antaljas – darba devējs organizēja visiem darbiniekiem saliedēšanās pasākumu. Es arī tā gribu!

    Iedomājies, nupat aprīlī vairāk nekā 500 Bites darbinieku piedzīvoja bezrūpīgu pasākumu – trīs dienas saliedēšanās pasākumā Antaljā, labu labā Hilton viesnīcā ar īpaši izmeklētu izklaides programmu! Kolosāli! Tā bija uzņēmuma pateicība par darbu – 2023. gadam izvirzīto mērķu pārsniegšanu. Ziņu par Antalju darbinieki saņēma šajā februārī, Bites gada krāšņākajā pasākumā – gada ballē. O, kādas bija ovācijas un pat prieka asaras! 

    Izvirzītos gada mērķus Bite pārsniedza arī 2018. gadā, un tad visi darbinieki kopā ceļoja uz Krētu. Draudzene stāsta – ja arī nākamgad rezultāti būs labāki, nekā plānots, visi kolēģi atkal dosies kopīgā ceļojumā, un tā ir pamatīga motivācija strādāt labāk. Bet jautrais saliedēšanās brauciens nebūt nav vienīgais, ko saviem darbiniekiem piedāvā Bite

    Cilvēcīga attieksme 

    Draudzene ik pa laikam stāsta, cik viņai foršs darbs. Nekāda slaistīšanās, protams, nesanāk – ikdiena ir intensīva, toties darba devēja attieksme tik cilvēcīga un pretimnākoša, ka var tikai pabrīnīties. Manā darbā tā nav. 

    Bites darbinieki pamatā strādā klātienē, bet daļa darbinieku piektdienās strādā attālināti, un visiem ir iespēja vienu nedēļu gadā strādāt attālināti no jebkuras sev ērtas vietas Latvijā vai jebkur pasaulē. Esmu bijusi pie draudzenes Bites birojā. Viss svaigs, moderns, cilvēku daudz – gluži kā bišu stropā. Reizēm draudzene paņem uz darbu sunīti – ja kolēģiem nav iebildumu, četrkājainais draugs var nākt līdzi. Darbinieki Bitē ir ļoti dažādi: ir gan pavisam jauni cilvēki, gan kolēģi ar lielu dzīves pieredzi.

    Bites kolektīvs ir kā savējo saime – nevis viens augstāks, cits zemāks, bet visi sadarbojas. Pat apzinīgākajam darbiniekam dzīvē mēdz gadīties kas tāds, kam risinājumu nevar paredzēt ne likumos, ne notikumos. Kad draudzenes kolēģa sieviņai bija smaga pēcdzemdību depresija, Bite ļoti atbalstīja jauno tēti, pielāgojot viņa darba režīmu tā, lai ģimenei labāk. Tāpat profesionālās izdegšanas krīzē Bites darbiniekiem dod pauzi, ļaujot atjaunoties, un ar iejūtību sagaida atpakaļ. Cilvēcīgi izturoties, darba devējs tikai iegūst: darbinieki novērtē cieņpilnu attieksmi un atdara ar labu gan ikdienā, gan krīzes situācijās. 

    Dāsns atbalsts 

    Kad draudzene sāk stāstīt, cik bagātīgs ir Bites darbinieku labumu grozs, varu tikai klausīties un brīnīties. Tur ļoti rūpējas par darbinieku veselību un fizisko labbūtību.  

    Kāda viņiem veselības apdrošināšanas polise! Visiem darbiniekiem uzreiz pēc pārbaudes laika polisē līdzās pamatlietām ietverta gan zobārstniecība un zobu higiēna, gan miega speciālists, masāžas, psihoterapija, psihologs un psihiatrs, sportošanas iespējas un citi labumi. Turklāt veselības apdrošināšanas polisi par izdevīgu cenu var iegādāties arī darbinieku tuvinieki. 

    Apdrošināšanas polise vēl nav viss. Ir arī īpaši sporta piedāvājumi – piemēram, atlaides sporta zāles apmeklējumam, turklāt Bitei ir sava hokeja, basketbola, skvoša un futbola komanda. Sporta aktivitātēs var piedalīties jebkurš Bites darbinieks – visiem tiek apmaksāti treniņi un treneris. Nupat darbiniekiem birojā sāka piedāvāt arī ārstniecisko vingrošanu pilnīgi bez maksas – draudzene sajūsmā. 

    Visi darbinieki ir apdrošināti pret nelaimes gadījumiem – ja gadās kāda liksta, var saņemt apdrošināšanas atlīdzību. Ja darbinieks pērk brilles, darba devējs kompensē 80 eiro gadā. Savukārt visām jaunajām māmiņām Bites nodrošinātā veselības apdrošināšanas polise kompensē arī dzemdību izdevumus 300 eiro apmērā – par šo naudu, piemēram, var izvēlēties paaugstināta servisa palātu slimnīcā.

    Var krietni ietaupīt 

    Darba pienākumu veikšanai visiem Bites darbiniekiem ir apmaksāti telekomunikāciju sakari. Uzsākot darbu, uzreiz tiek saņemts jauns darba telefons, kas ik pa diviem gadiem tiek nomainīts pret jaunu modeli. Manai draudzenei vienmēr ir jaunākais telefona modelis! 

    Tāpat darbinieki izmanto atlaides dažādos uzņēmumos: Fielmann optikas salonos, Euroaptieka, Neste, pusdienu restorānā Nāc un ēd un citur.

    Papildu brīvdienas 

    Nostrādājot Bitē vienu vai divus gadus, līdz ar likumā noteikto atvaļinājumu pienākas divas papildatvaļinājuma dienas, bet, nostrādājot vēl ilgāk, – trīs un pat piecas papildatvaļinājuma dienas. 

    Mani ļoti pārsteidz, ka Bite par saviem darbiniekiem ik mēnesi maksā iemaksas 3. pensiju līmenī. Pārprasīju draudzenei vairākkārt: tiešām? Izrādās – jā! Darbiniekiem, kas Bitē strādā vismaz divus gadus, darba devējs 3. pensiju līmeņa uzkrājumā iemaksā 1 % no mēneša ienākumiem, bet tiem, kas strādā vairāk par trim gadiem, – pat 2 % mēnesī. 

    Vēl darbinieki papildus var saņemt apmaksātu nedēļu dalībai Latvijas Zemessardzē. 

    Karjeras iespējas 

    Regulāra darbinieku prasmju paaugstināšana Bitei vienmēr bijusi svarīga.  Iespējams, tas saistīts ar specifisko nozari, jo telekomunikācijas un IKT ir jomas, kas nemitīgi mainās un attīstās – bez regulāras zināšanu papildināšanas neiztikt. Bitē ir īpašs mācību kalendārs dažādām darbinieku grupām – spēj tikai izmantot: projektu vadība, digitālais tēls, kā sevi pasniegt LinkedIn, efektīva laika plānošana, komandu vadības prasmju pilnveide utt. Tāpat tiek atbalstīta katra kolēģa individuālā attīstība – izvēloties tiešo pienākumu veikšanai noderīgas mācības, var saņemt kompensāciju 50 % apmērā no mācību summas – līdz pat 300 eiro gadā. 

    Vēl Bitē ir interesants piedāvājums – tā sauktā iekšējā ēnu diena citu uzņēmuma amatu iepazīšanai. Kad nostrādāti vismaz seši mēneši, veselu darbdienu var ēnot vienu kolēģi vai pat vairākus – paskatīties, ko un kā viņi dara. Kad draudzene uzņēmuma iekšējā konkursā gribēja pieteikties citam amatam, viņa pusi dienas pavadīja ar kolēģi, kas jau dara šādu darbu, lai pārliecinātos, ka tas viņai der. Un, jā, derēja!

    Ļoti iecienīti ir arī darbinieku randiņi ar Klimata kontroli – tā Bitē sauc personāla daļu. Viņi tiekas, lai parunātos. Kā stāsta draudzene, darbinieki personāla daļai ļoti uzticas un uztver viņus kā savus advokātus.

    Eju strādāt Bitē

    Visvairāk Bitē šobrīd vajadzīgi darbinieki klientu apkalpošanas centros, kā arī darbinieki telemārketingā  un zvanu centrā – tie, kas tieši saskaras ar klientiem. Darbs tiešām ir aizraujošs, un darbadiena paskrien nemanot, ir ļoti saturīgas apmācības un nepārtraukts padoms atbalstam. Turklāt te ātri pamana tos, kas grib un var darīt vairāk. Apmēram, 80 % dažādu līmeņu Bites vadītāju izauguši tieši uzņēmuma iekšienē. Iedomājies, Bites pārdošanas direktors 2008. gadā karjeru uzsāka kā konsultants klientu apkalpošanas centrā!  

    Veicinot darbinieku interesi par citām pozīcijām uzņēmumā, notiek Brokastis ar nodaļas vadītāju, kas ļauj iepazīt konkrētās uzņēmuma nodaļas un brīvās vakances specifiku. Ar darbiniekiem regulāri tiek pārrunāti karjeras jautājumi. Man ļoti patīk, ka Bitē novērtē esošo darbinieku zināšanas un sniedz jaunu motivāciju strādāt uzņēmuma labā. Darbinieki jūt uzticību un ir vairāk ieinteresēti, redzot, ka tiek pamanīti un novērtēti. 

    Īsāk sakot, es mainu darbu un eju uz Biti. Man ir sajūta, ka ātri iegrozīšos un būšu laba darbiniece stabilā, modernā un augošā uzņēmumā, kam augšu līdzi. Un vēl kas! Bite dāsni pateicas darbiniekiem, kas ieteikuši uzņēmumam jaunu kolēģi. Draudzene ieteiks mani. Ja Bitē palikšu arī pēc pārbaudes laika, viņa saņems 500 eiro piemaksu. Labi viņai, labi man, un labi Bitei

    Novērtējam savus darbiniekus 

    Endija Kaševska, Bites Klimata kontroles vadītāja: 

    «Bites stāsts ir unikāls. Ārkārtīgi strauji augusī kompānija tikko nosvinēja pilngadību, uzņēmumā strādā 700 cilvēku, bet pēc apvienošanās ar Baltcom tajā būs jau 1000 darbinieku. No mazulīša transformējoties lielā koncernā, Bite nav mainījusi uzņēmuma attieksmi pret darbiniekiem – tās vērtība ir vienkāršā, sirsnīgā un iekļaujošā kultūra, saglabājot cilvēcīgumu. Rūpēs par darbiniekiem domājam četrās kategorijās – sociālā, fiziskā, finansiālā un emocionālā labbūtība. Bitē ir ļoti izteikta individualizācija – vadītājiem ir jāpielāgojas katra darbinieka motivācijai un vajadzībām. Pie mums strādā dažādu paaudžu cilvēki: vienus motivē ballītes un jautrība, citus – sociālais nodrošinājums, dāsna veselības apdrošināšanas polise un iemaksas 3. pensiju līmenī. Mūsdienās nav vienas universālās formulas, ko gaida darbinieks. Laiks ir tik straujš un mainīgs, ka darba devējam nepārtraukti jādomā, kā būt interesantam gan esošajiem, gan iespējamajiem darbiniekiem. Nekad nedrīkst apstāties, tāpēc Bitē katru gadu notiek darbinieku apmierinātības pētījums, lai saprastu, ko vēl varētu uzlabot.»

    Bites vērtība ir rūpes par cilvēkiem. Šogad Bite aktīvi strādā pie uzņēmuma vides, informācijas un pakalpojumu piekļūstamības veicināšanas cilvēkiem ar dažādiem funkcionāliem traucējumiem. Līdz maija beigām jau 10 Bites klientu apkalpošanas centri Rīgā un reģionos būs piekļūstamāki un to novērtēs ne vien  cilvēki ar funkcionālajiem traucējumiem, bet arī māmiņas ar ratiņiem.

    Pievienojies dzīvesstila portāla Santa.lv Facebook un Instagram: uzzini vērtīgo, lasi kvalitatīvo.

    Satura mārketings

     

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Personības

    Vairāk

    Skaistums un mode

    Vairāk

    Bērni

    Vairāk

    Māja un dārzs

    Vairāk

    Izklaide

    Vairāk

    Labākai dzīvei

    Vairāk

    Aktuāli

    Vairāk

    Abonē